سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام ملکدار

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه، گفت: شهدای روحانیت علاوه بر این که در خط مقدم جبهه حضور داشتند در تبلیغ و سخنرانی هم پیشگام بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ملک دار، امروز در دومین همایش ملی تجلیل از طلاب ممتاز و ایثارگر حوزه که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزارشد، با اشاره به اقداماتی که برای شهدا و یادگاران آن ها انجام شده است، شهدای روحانیت علاوه بر اینکه در خط مقدم جبهه حضور داشتند در تبلیغ و سخنرانی نیز پیشگام بودند و اقدامات ناچیز ما هیچ‌گاه جبران گوشه‌ای از آن ایثارگری‌ها را نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه از نقش روحانیت در بسیج مردمی نباید غفلت کرد، ابراز داشت: روحانیت در ایام دفاع مقدس روح مقاومت، حماسه و ایثار را در رزمندگان ایجاد کرد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه افزود: شهدای طلبه همچون شهید ردانی پور، افتخار حوزه هستند چرا که علاوه بر تبلیغ و حضور در دفاع مقدس، مردم را برای حضور در  صحنه مقاومت، بسیج می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار تصریح کرد: روحانیت در دوران دفاع مقدس حماسه های بی نظیر را آفریدند و یادگاران آن ها امروز نیز در صحنه تحصیل، تبلیغ، پژوهش، اخلاق و مدیریت نیز به نقطه روشنی رسیده اند که جلسه تجلیل از ممتازین آن ها برگزار می شود.

وی افزود: شهدای روحانی الگوی مناسبی برای تمام اقشارهستند، چرا که شهدای روحانی روزی جان خود را برای دین در طبق اخلاص قرار دادند و امروز نیز فرزندان آن ها در لباس دیانت و تبلیغ، نقش آفرینی می کنند و این مسئله نشان دهنده تقید روحانیت به انجام تکلیف است.   

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه با اشاره به نخستین همایش تجلیل از طلاب ممتاز و ایثارگر، ابراز داشت: در سال های اخیر ستاد شاهد و ایثارگر حوزوی با مشارکت مرکز مدیریت حوزه و بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفته که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد و فعالیت های خوبی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار با بیان اینکه با تصویب آئین نامه تجلیل از ایثارگران در عرصه تحصیل، پژوهش، تبلیغ، اخلاق و مدیریت، شاخص هایی تبیین شد، گفت: این معیارها از طریق مدیریت‌های استانی حوزه و کمیته علمی شکل گرفت و امروز از 14 نفر از فرزندان ممتاز شاهد و ایثارگر حوزوی تجلیل به عمل آمد.  

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha